האם אוכל קשור במניעת סרטן?

מרץ 29, 2015 | 1:51 am | ד"ר סמדר פקר ניר כירורגית שד

כולם יודעים ששום בריא, הידעתם שגם לתות יש יכולות על?
האם אוכל קשור במניעת סרטן?

סקירה קלה על מזונות העשויים לעזור לנו במניעת סרטן:

שום- המזון הכי חשוב במניעת הסרטן (גם במניעת חברים- באכילה מופרזת).
בשום יש גופרית שאחראית על הריח האופייני, הגורמת להרס תאים סרטניים, עוזרת בתיקון הDNA, ואף בעלת יכולות נוגדות חיידקים.
ככל שתרבו באכילת שום כך ייטב, ואין צורך לאכול שום טרי, הדרך המומלצת היא לבשלו כ-20 דקות לאחר קציצתו.

ברוקולי ושכניו כרובית, כרוב וקייל– מכילים פיטוכימיקלים המייצרים אנזימים מגנים, ומועילים בעיקר למניעת סרטנים במערכת העיכול.

עגבניה- “מבושלת או טריה ,תמיד מבריאה. עוזרת לספיגת ברזל בדם ,עגבניה…יש בי ויטמין C – הצטננת קח אותי..”

ולימינו- הצבע האדום בעגבניה מורכב מליקופן שהוא פיטוכימיקל קטלני לסרטן, בעיקר ידוע למניעת סרטן הערמונית, אך העגבניה ידועה כחשובה במניעת סרטנים אחרים כסרטן השד, לא ברורה לגמרי הדרך והאם מדובר רק בליקופן.

פירות יער– עשירים באנטיאוקסידנטים , בעיקר ויטמין C. מחקרים חדשים הראו שפירות יער ובעיקר תותים ופטל שחור האטו גדילת תאי סרטן בסרטן המעי הגס. אוכמניות מפחיתות דלקת וכנראה מפחיתות סיכוי למחלות לב.

גזר- מלא במרכיבים נוגדי מחלות. הגזרים מכילים בטא קרוטן שהוא אנטיאוקסידנט חשוב בהאטת התקדמות גידולים. רושם להגנה לסרטני מעי וכן סרטן צואר הרחם.
חשוב לדעת כי הגזר שומר על ערכיו התזונתיים יותר לאחר בישול ולא כשנאכל טרי. מומלץ לבשלו שלם ולחתכו בתום הבישול.

תרד- לא רק חשוב לשרירים של פופאי, אלא בר קרטנואידים המסלקים רדיקלים חופשיים מהגוף לפני שהם פוגעים בו. מחקר גדול הראה שאנשים שאוכלים הרבה תרד סיכוייהם לסרטן ושט, רחם ושחלות וסרטן המעי הגס- קטן.

בריאות שלמה לכולנו!

לייעוץ וקביעת תור
מלאי את הטופס